Hakim sorar:
-Suçunu işlerken bilincin yerinde miydi?
Zanlı:
-Bilinçsizce işledim suçumu, amacım başkasına zarar vermek
değildi.
Yukarıda anlattığım olay yaptığı
suçun sorumluluklarını bilmeyen ve karşılaşacağı durumları hesaba katmayan bir
insanın ifadesi. Fakat, bir öğretmenin ben dersimi bilinçsizce işledim ve önem
vermediğim için öğrencilerin haklarını çiğnedim deme lüksü olamaz ve
olmamalıdır.
Yaşamımızın her alanında bilinç
kelimesi ile karşılaşırız. Vatandaşlık bilinci, toplum bilinci, sorumluluk
bilinci gibi. Bilinç, insanların yaptıklarının farkında olarak ve önemini
bilerek yapmasıdır. Bir bakıma yaptıkları işlerin sorumluluğunu alması ve ona
göre davranmasıdır. Bu yüzden önemlidir bilinçli toplum yetiştirmek. Bu yüzden
önemlidir insanların atacakları adımları amaçlarına uygun ve toplumlarına fayda
sağlamak için atması. Bilinçli öğretmen de mesleğinin önemini bilen ve mesleğinin
gerektirdiği sorumluluğu taşıyabilen öğretmendir.
Dersine hazırlıklı giden, planını
ve programını bilen, öğrencilerin de birey olarak hakları olduğunu bilen ve ona
göre davranan öğretmendir bilinçli öğretmen. Çünkü kendine sorumluluğu verilmiş
öğrencilerin değerli olduğunu bilir. Benzetmek gerekirse, hepsi birer taş
parçasıdır aslında öğrencilerin ve öğretmen onlara hazırladığı malzemelerle
şekil verir. Bilmelidir ki işlemediği taşlar bir kenarda unutulmaya mahkum
olacak ve kararacak. İşlediği taşlar ise belki yakut, zümrüt, altın olacak. Bu
bilinçte olmalı öğretmen, mesleğine değer vermeli. Değer verilen önemsenen şeyler güzeldir hayatta. Öğrenciler de
öğretmenlerinin bilinçli davranışlarını örnek alır ve yaptıkları işi en iyi
şekilde yapmaya çalışır. Şüphesiz öğretmen onlara bilinçli bir vatandaş modeli
olarak yol gösterirse.
Bir futbol maçını örnek verelim.
Takımdaki futbolcular iyi oynarsa,’ takım ruhu iyiydi ve futbolcular alacakları
puanların ne kadar önemli olduğunun bilincindeydi’ der yorumcular. Takım ruhunu
yakalamışlardı derler. Öğretmenler de ileride toplumun parçası olacak ve
toplumu yüceltecek olan öğrencilerin ne kadar değerli olduğunun bilincinde
olmalı. Öğretmenlik ruhunu derslerine ve yapacakları çalışmalarda yansıtmalı.
Ruhsuzca ve önemsenmeden verilen bir eğitim sadece yazıda ve görüntüde kalır.
Sabah ders girişi öğrencimin
yanıma gelip:
-
Öğretmenim şeker alır mısınız?
Öğretmen:
-
Ne zahmet ettin canım?
Öğrenci:
-
Öğretmenim siz öğretmensiniz ve ben sizi
çok seviyorum.
Yukarıda anlattığım örnekte öğrencim öğretmenini sevdiği
bilincinde ve bu bilinçle fedakarlık yapıyor. Bu da sadece yaptığımız işte
değil davranışlarımızda ve duygularımızı ifade ederken bile bilinçli olmamız
gerektiğini vurguluyor.
Bilinçli
bireyler toplumu yüceltir ve düzeni sağlar. Bilinçli öğretmenler kutsal olan öğretmenlik mesleğine ve ruhuna
yaraşır biçimde fidanları olan öğrencileri orman olarak tabir edebileceğimiz
toplumun ağaçları olarak yetiştirir. Öğretmen model olursa öğrencisine bilinçli
nesiller yetişir. Öğretmenlerin gerek okulda gerekse çevrelerinde meslek
bilincini ve ruhunu taşıması gerekir.
Siz sevgili ve değerli öğretmenlerden ricam, ’
Sen nasıl öğretmensin?’ dedirtmeyin ve dedirtecek duruma düşmeyin.
Tebrik ederim Taner öğretmenim. Yazınız oldukça ilginç olmuş. Konuyu özgün fikirlerinizle değerlendirmeniz yazınızı ilgi çekici kılmış. Yalnız yazının akıcılığında ve bazı kelimelerin tekrarından kaynaklı sorunlar var. Konuya hikaye ile başlamanız ilginç ancak hikaye ile konu arasındaki bağlantı zayıf olmuş ve bunu güçlendirmemişsin. Yazıyı öneri ile bitirmen güzel olmuş ancak öneri biraz daha farklı olabilirdi.
YanıtlaSilTeşekkür ederim yapıcı önerileriniz için Hocam.
YanıtlaSil