16 Mart 2017 Perşembe

Öğretmenlik Ruhumuzda Var

Hakim sorar:
-Suçunu işlerken bilincin yerinde miydi?
Zanlı:
-Bilinçsizce işledim suçumu, amacım başkasına zarar vermek değildi.
Yukarıda anlattığım olay yaptığı suçun sorumluluklarını bilmeyen ve karşılaşacağı durumları hesaba katmayan bir insanın ifadesi. Fakat, bir öğretmenin ben dersimi bilinçsizce işledim ve önem vermediğim için öğrencilerin haklarını çiğnedim deme lüksü olamaz ve olmamalıdır.
Yaşamımızın her alanında bilinç kelimesi ile karşılaşırız. Vatandaşlık bilinci, toplum bilinci, sorumluluk bilinci gibi. Bilinç, insanların yaptıklarının farkında olarak ve önemini bilerek yapmasıdır. Bir bakıma yaptıkları işlerin sorumluluğunu alması ve ona göre davranmasıdır. Bu yüzden önemlidir bilinçli toplum yetiştirmek. Bu yüzden önemlidir insanların atacakları adımları amaçlarına uygun ve toplumlarına fayda sağlamak için atması. Bilinçli öğretmen de mesleğinin önemini bilen ve mesleğinin gerektirdiği sorumluluğu taşıyabilen öğretmendir.
Dersine hazırlıklı giden, planını ve programını bilen, öğrencilerin de birey olarak hakları olduğunu bilen ve ona göre davranan öğretmendir bilinçli öğretmen. Çünkü kendine sorumluluğu verilmiş öğrencilerin değerli olduğunu bilir. Benzetmek gerekirse, hepsi birer taş parçasıdır aslında öğrencilerin ve öğretmen onlara hazırladığı malzemelerle şekil verir. Bilmelidir ki işlemediği taşlar bir kenarda unutulmaya mahkum olacak ve kararacak. İşlediği taşlar ise belki yakut, zümrüt, altın olacak. Bu bilinçte olmalı öğretmen, mesleğine değer vermeli.  Değer verilen önemsenen şeyler  güzeldir hayatta. Öğrenciler de öğretmenlerinin bilinçli davranışlarını örnek alır ve yaptıkları işi en iyi şekilde yapmaya çalışır. Şüphesiz öğretmen onlara bilinçli bir vatandaş modeli olarak yol gösterirse.
Bir futbol maçını örnek verelim. Takımdaki futbolcular iyi oynarsa,’ takım ruhu iyiydi ve futbolcular alacakları puanların ne kadar önemli olduğunun bilincindeydi’ der yorumcular. Takım ruhunu yakalamışlardı derler. Öğretmenler de ileride toplumun parçası olacak ve toplumu yüceltecek olan öğrencilerin ne kadar değerli olduğunun bilincinde olmalı. Öğretmenlik ruhunu derslerine ve yapacakları çalışmalarda yansıtmalı. Ruhsuzca ve önemsenmeden verilen bir eğitim sadece yazıda ve görüntüde kalır.
Sabah ders girişi öğrencimin yanıma gelip:
-          Öğretmenim şeker alır mısınız?
Öğretmen:
-          Ne zahmet ettin canım?
Öğrenci:
-          Öğretmenim siz öğretmensiniz ve ben sizi çok seviyorum.
Yukarıda anlattığım örnekte öğrencim öğretmenini sevdiği bilincinde ve bu bilinçle fedakarlık yapıyor. Bu da sadece yaptığımız işte değil davranışlarımızda ve duygularımızı ifade ederken bile bilinçli olmamız gerektiğini vurguluyor.
                Bilinçli bireyler toplumu yüceltir ve düzeni sağlar. Bilinçli öğretmenler  kutsal olan öğretmenlik mesleğine ve ruhuna yaraşır biçimde fidanları olan öğrencileri orman olarak tabir edebileceğimiz toplumun ağaçları olarak yetiştirir. Öğretmen model olursa öğrencisine bilinçli nesiller yetişir. Öğretmenlerin gerek okulda gerekse çevrelerinde meslek bilincini ve ruhunu taşıması gerekir.
                 Siz sevgili ve değerli öğretmenlerden ricam, ’ Sen nasıl öğretmensin?’ dedirtmeyin ve dedirtecek duruma düşmeyin.

                

2 yorum:

  1. Tebrik ederim Taner öğretmenim. Yazınız oldukça ilginç olmuş. Konuyu özgün fikirlerinizle değerlendirmeniz yazınızı ilgi çekici kılmış. Yalnız yazının akıcılığında ve bazı kelimelerin tekrarından kaynaklı sorunlar var. Konuya hikaye ile başlamanız ilginç ancak hikaye ile konu arasındaki bağlantı zayıf olmuş ve bunu güçlendirmemişsin. Yazıyı öneri ile bitirmen güzel olmuş ancak öneri biraz daha farklı olabilirdi.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim yapıcı önerileriniz için Hocam.

    YanıtlaSil