16 Şubat 2017 Perşembe
Türk Eğitim Sistemi Yeterli Mi?
Ülkemizdeki eğitim sistemiyle, öğrencilerin 6 yaşından başlanarak 12-15 yıl boyunca yarışırcasına öğretilen bilgilerle hayatlarında istedikleri alanda başarılı olmaları amaçlanmıştır. Peki eğitim sistemimiz öğrenciler açısından hedefine ulaşan bir eğitim sistemi midir? Yıllardır öğrencilerimiz sürekli değişen sistemlere uydurulmaya çalışıldı. Sistemin öğrencilere göre de şekillendirilmesi gerekmez miydi? Çağdaş eğitim yaklaşımlarının amaçladığı eğitim sisteminin öğrencilerin ilgi, mizaç, beceri ve yeteneklerine göre düzenlenmesi ikinci plana mı atılmalıydı? Yıllardır oturtulmaya çalışılan ve sürekli değişen eğitim sistemiyle çağdaş bir eğitim anlayışı yakalanmaya çalışıldı. Eğitim sistemimizin zorladığı, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca içinde bulundukları bu yarış her geçen yıl daha da zorlaşmaya başladı. Sınavlar neler öğrendik yerine nasıl öğrenen ile öğrenmeyeni ayırırız maksadıyla yapılmaktadır. Öğrencileri öğrenmeye teşvik edilmek yerine, öğrencilere ne öğrenirsem yüksek not alırım ve akranlarımdan nasıl üstün olurum anlayışı benimsetildi. Öğrencilerin çağdaş eğitim sistemi anlayışında istediği alana yönlendirilmesi gerekirken aldığı puana göre yönlendirmeler yapıldı. Öğrencilerin yetenek ve ilgileri ikinci plana atıldı ve sadece bilgileri dikkate alındı. Devam eden süreçte kendi kültürümüze ve toplum felsefemize uygun ve çağdaş yaklaşımlarla yoğurulmuş bir eğitim felsefemiz oluşturulamadı ve yarım kaldı. Eğitimde ilerlemiş ülkelerde kullanılan sistemleri kendi sistemimiz gibi kullanmaya çalıştık ama dişliler oturmayınca sistemden çıkan çıktılar memnuniyet vermemeye ve işlevsellik göstermemeye başladı. Eğitim veren öğretmenler de sürekli değişen ve başarı göstermeyen eğitim sistemlerine ayak uyduramadı ve bunun sonucunda sistemin nasıl uygulanacağını bilmeyen öğretmenlerle sistem işletilmeye çalışıldı. Bunların sonucunda karmaşık ve işlevselliği tartışılacak bir eğitim sistemi oluştu. Öğrencilerin yeterince bilinçlenmemesi sonucunda düz mantık bir eğitim sistemi beyinlere oturmuş oldu. Bu eksiklikleri gidermek için eğitim sistemimizin değişmesi ve çağdaş şartlara uygun bir anlayışla öğretmenlerin de bilinçli bir şekilde katıldığı bir sistemin oluşturulması gerekmektedir. Eğitimin yarış içinde olmak anlayışından ziyade ilgi ve yeteneklere göre şekillenmesi gerekmektedir. Bilinçli, kendi potansiyelinin farkında olan, yeteneklerine göre vizyonunu geliştiren nesiller yetişmesi için eğitim sistemimizin bir düzene bağlanması ve bilinçli bir şekilde uygulanması gerekmektedir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Tebrik ederim Taner Hocam. Sayfan hayırlı olsun. Eğitimle ilgili yazılarınızı merakla bekliyorum.
YanıtlaSilTeşekkür ederim güzel dilekleriniz için Hocam.
YanıtlaSil